Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chystá dvě novinky.

První je sportovní verze SUV Karoq, kterou bude možné pořídit s dvoulitrovým benzinovým motorem s výkonem 140 kW a 190 koní. Druhou je omlazená Fabia, druhý nejprodávanější model značky.

Na trh se nová Fabia dostane v druhém pololetí letošního roku, základní model bude stát necelých 260 tisíc korun, základní výbava bude ale bohatší, uvedla ve čtvrtek firma v tiskové zprávě. Končící model Fabie stál v základní výbavě podle aktuálního ceníku 243 900 korun.

Karoq ve verzi Sportline se představí na autosalonu v Paříži v říjnu. Benzinový dvoulitr bude nejvýkonnějším motorem, který půjde v Karoqu koupit. V nové variantě Sportline si lidé budou moci vybrat ze čtyř motorů, dvou benzinových a dvou naftových. Dvoulitrový benzinový bude automobilka dodávat s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG.

Karoq ve variantě Sportline bude mít sportovnější vnější i vnitřní vzhled. Dostane upravené nárazníky a černě lakovaná osmnáctipalcová kola. Vzhled doplní obložení spodní hrany dveří v barvě karoserie a v černé barvě, tónovaná skla a černé střešní nosiče.

V interiéru budou černá sportovní sedadla se stříbrnými švy nebo pedály z nerezové oceli. Černou barvu budou mít také boční sloupky a stropnice.

V druhé polovině roku pak začne Škoda prodávat modernizovanou Fabii. V základní výbavě vyjde na téměř 260 000 korun. V základní výbavě přibude manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, lepší autorádio, palubní počítač nebo světelný asistent. Základní model bude mít pod kapotou litrový benzinový motor o výkonu 44 kW.

Zákazníci si budou moci kromě základní výbavy koupit Fabii také ve výbavě Ambition nebo Style, prodávat se bude i sportovně laděná verze Monte Carlo.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier ve čtvrtek v tiskové zprávě uvedl, že současná modelová paleta automobilky má u zákazníků vynikající ohlas. Tržby automobilky v prvním pololetí vzrostly o 5,1 procenta na 9,16 miliardy eur (asi 234,4 mld. korun). Provozní zisk ale klesl o 4,5 procenta na 821 milionů eur (asi 21 mld. korun).

Příčinou poklesu je zpřísněná regulace v oblasti emisních předpisů, výdaje potřebné na odpovídající budoucí technologie a nové produkty a také zvýšené personální náklady vyplývající z nové kolektivní smlouvy, která vstoupila v platnost v dubnu. Vliv na pokles měly také směnné kurzy.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35 tisíc lidí a je aktivní na více než 100 trzích.